• Tonda obal

        • 15. 2. 2022
        • Do fotoalba byla přidána nová galerie Tonda obal.

          9. února proběhly na naší škole ekologické besedy pro žáky 3. - 5. tříd a některé třídy na 2. stupni. Děti se seznámily s problematikou recyklace a třídění odpadů.

        • Semafor pro školu

        • 6. 2. 2022
        • Vážení rodiče, spoluobčané,

          Informuji Vás ohledně petice SEMAFOR LEDENICKÁ,kterou jsme vytvořili koncem roku 2021 s cílem vybavit přechod  na ulici Ledenická, v blízkosti zastávky MHD Želivského semaforem.

           

          Byla jsem písemně informována, že rada města podpořilajeho zřízení. Děkuji všem členům rady města ČB, nejvíce však     Ing. Ivo Moravcovi a JUDr. Ing. Tomáši Bouzkovi za podporu.

           

          Dále bych chtěla moc poděkovat paní ředitelce ZŠ Pohůrecká        Ing. Daně Walterové, učitelskému sboru školy a Vám všem za ochotu věnovat petici svůj čas a energii.

           

          Zřízení semaforu je podpořeno, nastupují nutné projektové úkony.

          O dalším průběhu Vás budu informovat.

           

          S pozdravem a přáním bezpečné cesty našich dětí do školy.

           

          Dr. Jana Musilová

          maminka Honzíka Musila ze 3.B

        • Škola vyhrála discgolfové vybavení

        • 26. 1. 2022
        • Naše škola se zapojila do soutěže o discgolfové vybavení, kterou vyhlásila Česká Asociace DiscGolfu.

          A vyhráli jsme!

          Získali jsme 2 přenosné koše a 20 disků (v hodnotě 12 000 Kč), abychom si mohli zpestřovat hodiny tělesné výchovy nebo vybavení využívat v zájmových aktivitách. Někteří zaměstnanci i žáci školy si už discgolf vyzkoušeli nebo ho pravidelně hrají. Každý hraje sám za sebe. Cílem hry je trefit létající disk do koše na co nejmenší počet hodů. Více o pravidlech discgolfu se dozvíte na stránkách zde.

          Tyto koše najdete i ve Stromovce v Českých Budějovicích a s pozdravem od discgolfu - "Ať to lítá" -  se loučí

          Vratislav ULRICH 

        • Konzultační odpoledne - pondělí - 10.1.2022

        • 5. 1. 2022
        • Vážení rodiče, rychle to uteklo a už je tady 2. čtvrtletí a s ním spojené hodnocení práce dětí za první pololetí.

          ________________________________________

          Organizace konzultací pro I. stupeň: 

          - sledujte informace od třídních učitelů 

          _________________________________________

          Organizace konzultací pro II. stupeň:

          V tomto týdnu od 5. do 10.1. učitelé pro Vás otevřou rezervace pro individuální konzultace v Edupage.

          Tímto si vyberete přesně definovaný čas, kdy můžete vybraného učitele osobně ve škole navštívit.

          Chceme tímto krokem předejít frontám a shromažďování osob na chodbách. 

          Pokud nebudete mít vytvořenou rezervaci, prosíme nevstupujte do školy. Domluvte si jiný termín.

           

          Aktuální situace:

          Pokud nemůžete najít konkrétního učitele, je mu nařízena karanténa / má OČR / je na lyž.kurzu.

           

          Návod na přihlašování - konzultace

           

          Rezervaci lze provést v účtu Edupage přes internet. V levém menu stiskněte ikonu Komunikace, z nabídky vyberte ikonu Konzultační hodiny. V daném dni stiskněte červené tlačítko Rezervovat konzultaci. Učitele si vyberete modrým tlačítkem + chci se zapsat i k jiným učitelům. Označte, o které učitele máte zájem a stiskněte zelené tlačítko Vybrat. U každého učitele si vyberte čas konzultace klikem na zelené políčko rozvrhu. Po ukončení volby klikněte na zelené tlačítko Hotovo.

           

           

          Před třídními schůzkami se na čas své rezervace stejným způsobem můžete podívat.

        • Preventivní antigenní testování a trasování ve školách od ledna 2022

        • 1. 1. 2022
        • Vážení rodiče, od ledna pokračuje preventivní antigenní testování ve školách. Od 3. do 16. ledna se testuje dvakrát týdně, vždy v pondělí a ve čtvrtek. Od 17. ledna pak probíhá testování jednou týdně, a to v pondělí. Testování se týká dětí a žáků, jak neočkovaných, tak očkovaných i těch, kteří prodělali nemoc.

          Co dělat, pokud má vaše dítě pozitivní antigenní test?
          Pokud vyjde vašemu dítěti antigenní test pozitivní, není třeba kvůli žádance kontaktovat praktického lékaře. Škola vás bude informovat, jakým způsobem bude vašemu dítěti vystavena žádanka. Existují dvě možnosti:

          1. Dostanete SMS zprávu s číslem eŽádanky.
            Po obdržení této zprávy půjdete
            na libovolné odběrové místo, které
            provádí PCR testy na základě žádanky.
            U některých míst je třeba nejdříve
            rezervovat termín.
          2. Dítě dostane od školy písemné potvrzení o pozitivním výsledku
            antigenního testu. Toto potvrzení donesete na libovolné odběrové
            místo, které provádí PCR testy na základě žádanky. U některých
            míst je třeba nejdříve rezervovat termín. Potvrzení, které
            obdržíte od školy, není certifikátem použitelným pro přístup ke
            službám a akcím nebo pro cestování.

           ### Poznámka - ještě 1.1.2022 není připraven funkční modul v elektronickém systému školy - tudíž bude asi aplikovaná papírová verze. ###

           

          Seznam odběrových míst PCR testů najdete na: https://crs.uzis.cz

           

          Pokud je výsledek PCR testu negativní - vaše dítě se vrací do běžné výuky.

           

          Co dělat, pokud je výsledek PCR testu pozitivní?

          • Pokud je výsledek PCR testu vašeho dítěte pozitivní, kontaktujte praktického lékaře pro děti a dorost. Následně vás bude kontaktovat krajská hygienická stanice nebo budete vyzváni k sebetrasování.
          • Nově platí povinnost nahlásit škole pozitivní výsledek PCR testu vašeho dítěte, ať už se jedná o testování ve škole nebo například nákazu v rámci rodiny.

          _________________________

           

          Co se stane, když vyjde spolužákovi pozitivní antigenní test?

          • Pokud se tak stane během pondělního testování, pozitivní dítě se již nezúčastní výuky. Ostatní ve škole zůstávají.
          • Pokud je některý z žáků pozitivní v rámci čtvrtečního antigenního testování, nastupuje celá třída tzv. režim test-to-stay. To znamená, že každý den podstoupí všichni spolužáci antigenní test, a to až do doby, kdy původně antigenně pozitivní dítě obdrží negativní výsledek PCR testu. Pro celou třídu v tu dobu platí speciální režimová opatření – nošení roušky u žáků mladších 15 let, nošení respirátoru u starších 15 let, oddělená toaleta, při jídle rozestup alespoň 1,5 metru od ostatních a děti jsou oddělené od dalších žáků.

           

          Co bude následovat, když se vaše dítě potká ve škole s pozitivním na covid-19?

          • Vaše dítě se může ve škole potkat s žákem, kterému vyšel pozitivní výsledek PCR testu. Pokud škola předá všechny potřebné informace krajské hygienické stanici, dostanete SMS zprávu, která bude obsahovat číslo eŽádanky, nařízení karantény a instrukce k PCR testu.
          • Už není třeba sebetrasování, ani neočekávejte telefonát z trasovacího centra.

           

           

        • Veselé Vánoce

        • 23. 12. 2021
        • Vážení a milí, 

          přejeme Vám klidné vánoční svátky plné hezkých chvil s Vašimi blízkými a do nového roku mnoho zdraví a optimismu.

        • Aktuální informace ohledně testování

        • 22. 12. 2021
        • Aktuální informace ohledně testování proti Covid-19 od 3.1.2022, které jsme obdrželi od MŠMT ČR.

          S největší pravděpodobností se budou od ledna 2022 testovat žáci očkovaní i ti, kteří nemoc prodělali. 

        • Zvýšení ceny obědů ve školní jídelně

        • 9. 12. 2021
        • Ceny obědů jednotlivých věkových kategorií od 1.1.2022 :

          7-10 let          28,-Kč

          11-14 let        30,-Kč

          15 a více let  32,-Kč

          Žádáme tímto zákonné zástupce strávníků o případné navýšení limitů u souhlasů s inkasem na svých účtech, poprvé se bude strhávat vyšší cena 15.prosince (záloha na měsíc leden).

        • PCR testy před Výstavištěm v Č.B.

        • 6. 12. 2021
        • Dobrý den,

           

          odběrové místo na PCR testy před Výstavištěm v ČB bude mít vyčleněné hodiny pouze pro děti a studenty:

          každé pondělí: 14 – 17:30 hodin

          každé úterý: 14 – 15:30 hodin

           

          Prosím o informování rodičů a škol, se kterými jednáte.

           

          Děkuji a přeji hezký víkend

           

          MUDr. Marie Nosková

           

          ředitelka odboru hygieny dětí a mladistvých – odborný rada

           

          Krajská hygienická stanice Jihočeského kraje

          se sídlem v Českých Budějovicích

        • Třída fandí Motoru

        • 19. 11. 2021
        • Do fotoalba byla přidána nová galerie Třída fandí Motoru.

          Ve čtvrtek 18. 11. se zúčastnila třída 5.C v rámci projektu "Třída fandí Motoru" mistrovského hokejového utkání mezi domácím celkem HC Motor České Budějovice a hostujícím týmem HC Kometa Brno. Za vytvořený "fandící" transparent získala třída zdarma od HC Motor vstupenky na toto utkání, které si žáci velmi užili. I přes prohru domácího celku 2:3 byla ve fanouškovském "kotli" třídy skvělá atmosféra a děti neúnavně fandily až do konce. Mgr. Jiří Letovský

        • Screeningovém testování ve školách - 22.11. a 29.11.

        • 17. 11. 2021
        • Dle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví dojde ke screeningovému testování ve vybraných okresech, včetně okresu České Budějovice.



          Kdo se bude testovat

          • všichni žáci prezenční výuky se budou muset testovat na přítomnost COVID – 19
          • testování se neprovádí u žáků, kteří mají 14 dní po plně dokončeném očkování, kopii o plném očkování předají žáci při nástupu do školy třídním učitelům
          • testování se neprovádí u žáků, kteří doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo negativní výsledek POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě, která nejsou starší 24 hod. u Ag testu a 3 dny u PCR testu
          • absolvovali z důvodu onemocnění COVID19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví upravujícího nařizování izolace a karantény a zároveň neuplynulo více než 180 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí žák (zákonný zástupce) prokazatelně doložit. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy.

          Žák, který se nebude testovat:

          • má povinnost nosit ochranu dýchacích cest po celou dobu pobytu ve škole, včetně výuky
          • nesmí cvičit ve vnitřních prostorech
          • nesmí zpívat (pouze při odstupu 2m)
          • při konzumaci potravin a pokrmů musí sedět v lavici, popřípadě dodržovat rozestup od ostatních osob 1,5 metru, včetně jídelny.


          Kdy bude testování probíhat

          • testování všech žáků bude probíhat 1. vyučovací hodinu ve třídách 22.11. a 29.11. 2021, popřípadě při prvním příchodu do školy - to jest družina..

          Jak bude testování probíhat

          • testování bude probíhat v kmenových třídách

          • k samotestování se použijí antigenní testy s výtěrem z přední části nosu
          • žáci 1. – 2. tříd mohou k testování využít asistence zákonného zástupce nebo jiné pověřené osoby, testování probíhá v "testovací místnosti" v sektoru družiny, při příchodu budete instruováni nebo sledujte informační cedule

          Co následuje při zjištění pozitivního žáka

          • pozitivně testovaný žák je odveden do izolační místnosti, rodiče jsou vyzváni k vyzvednutí žáka a zajištění PCR testu, o výsledku testu informuje okamžitě zákonný zástupce školu

          • zbytek třídy zůstává ve škole, další kroky řídí KHS


          Za ředitelství
          Mgr. Vratislav ULRICH

          ________________________________________________________

          Podrobnější informace viz opatření MZ: 

          testovani-ve-skolach-1018.pdf

          Mimoradne_opatreni_testovani_ve_skolach_priloha_1018.pdf



        • Časté dotazy

        • 16. 11. 2021
        • Aktuální situace ve školách způsobuje, že je často nutné jednat ve velmi krátkém čase. Ne všude je stejná praxe a ne vždy je jasné, kdo o čem rozhoduje. Na základě nejčastějších dotazů jsme pro Vás rodiče připravili leták s informacemi o tom, za co odpovídá rodič, co je v kompetenci ředitele a o čem rozhoduje krajská hygienická stanice!

          Nošení roušek a další protiepidemická povinná opatření

          Nošení roušek a další protiepidemická povinná opatření nenařizuje ředitel ani MŠMT, nýbrž mimořádné opatření ministerstva zdravotnictví.

          Škol se týkají zejména tato mimořádná opatření MZČR:

          Pokud žáci při výuce sedí na místě, zpívají nebo cvičí, roušky mít nemusí, ale v ostatních případech ano.Povinnost nařízena mimořádným opatřením MZČR o ochraně dýchacích cest a opatřením k testování.

          Nařízení a ukončení karentény

          Jediný, kdo může nařídit karanténu, je KHS. Škola nemá žádnou pravomoc karanténu nařídit a není jejím úkolem obvolávat rodiče a o karanténě je informovat.

          Za ukončení karantény, ať již PCR testem nebo uplynutím lhůty 14 dnů, je zodpovědný rodič – nikoli škola, ta při návratu děti nekontroluje. Informace k ukončení karantény jsou součástí metodického pokyny hlavní hygieničky ke karanténám a izolacím a přesné pokyny obdrží zákonný zástupce od KHS. Žádné mimořádné opatření nenařizuje školám kontrolovat splnění podmínek ukončení karantény.

          Vydání OČR

          V případě, že je dítěti nařízena karanténa, potvrzení o OČR vydává dětský lékař (výjimečně KHS), nikoli škola. Pokud je jednotlivému dítěti nařízena karanténa, o potřebě ošetřování (OČR) rozhoduje lékař, případně KHS. Škola vydává potvrzení v případě, že je celá škola nebo třída uzavřena, a tedy do ní nemohou chodit ani děti, které v karanténě nejsou. Podrobný výklad na webu OSSZ.

          Distanční výuku nelze nařídit

          Pokud je více jak polovině žákům třídy nařízena karanténa, vzdělávají se tito žáci distančně. Ostatní žáci mají právo na prezenční výuku a škola jim nemůže distanční výuku nařídit, pokud není uzavřena škola nebo její část.

          Podmínky vzdělávání distančním způsobem jsou stanoveny v §184a školského zákona, který stanoví, že pokud z důvodu nařízení karantény není možná osobní přítomnost většiny žáků z nejméně jedné třídy ve škole, poskytuje škola dotčeným žákům (těm, kterým je znemožněna osobní přítomnost) vzdělávání distančním způsobem.

        • Přednáška - Virtuální svět (online seminář)

        • 9. 11. 2021
        • Ing Petr Šmíd, Dis a Michal Ksandr, DiS

          Portus Prachatice o.p.s.

          ve spolupráci s

          MAP II vzdělávání ORP České Budějovice

           

          15. listopadu  v 17 hodin

          • Problematika závislosti na virtuálním světě, sociálních sítí, kybersexu,počítačových hrách a nebezpečí internetu
          • Moderní technologie ve vztahu k dětem
          • Používání smartphonů
          • Nebezpečí sítí( Instagram,TikTok,…)
          • Hraní počítačových her

           

          vše se bude odehrávat na odkazu: https://www.portusplus.cz/stream/

        • Testování žáků 1. a 8. listopadu 2021

        • 29. 10. 2021
        • Dle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví dojde ke screeningovému testování ve vybraných okresech, včetně okresu České Budějovice.



          Kdo se bude testovat

          • všichni žáci prezenční výuky se budou muset testovat na přítomnost COVID – 19
          • testování se neprovádí u žáků, kteří mají 14 dní po plně dokončeném očkování, kopii o plném očkování předají žáci při nástupu do školy třídním učitelům
          • testování se neprovádí u žáků, kteří doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo negativní výsledek POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě, která nejsou starší 24 hod. u Ag testu a 3 dny u PCR testu
          • absolvovali z důvodu onemocnění COVID19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví upravujícího nařizování izolace a karantény a zároveň neuplynulo více než 180 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí žák (zákonný zástupce) prokazatelně doložit. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy.

          Žák, který se nebude testovat:

          • má povinnost nosit ochranu dýchacích cest po celou dobu pobytu ve škole, včetně výuky
          • nesmí cvičit ve vnitřních prostorech
          • nesmí zpívat (pouze při odstupu 2m)
          • při konzumaci potravin a pokrmů musí sedět v lavici, popřípadě dodržovat rozestup od ostatních osob 1,5 metru, včetně jídelny.


          Kdy bude testování probíhat

          • testování všech žáků bude probíhat 1. vyučovací hodinu ve třídách 1.11. a 8.11. 2021, popřípadě při prvním příchodu do školy

          Jak bude testování probíhat

          • testování bude probíhat v kmenových třídách

          • k samotestování se použijí antigenní testy s výtěrem z přední části nosu
          • žáci 1. – 2. tříd mohou k testování využít asistence zákonného zástupce nebo jiné pověřené osoby, testování probíhá v "testovací místnosti" v sektoru družiny, při příchodu budete instruováni nebo sledujte informační cedule

          Co následuje při zjištění pozitivního žáka

          • pozitivně testovaný žák je odveden do izolační místnosti, rodiče jsou vyzváni k vyzvednutí žáka a zajištění PCR testu, o výsledku testu informuje okamžitě zákonný zástupce školu

          • zbytek třídy zůstává ve škole, další kroky řídí KHS


          Za ředitelství školy
          Mgr. Vratislav ULRICH


          Podrobnější informace viz opatření MZ: 

          MO_screeningove_testovani_ve_skolach_od_1._11._2021.pdf​​​​​​​


      • Obrázek návrhu horolezeckého centra
        • DNES KONČÍ HLASOVÁNÍ

        • 12. 10. 2021
        • Vážení žáci, rodiče a přátelé školy,

          rádi bychom vás informovali o možnosti podílet se na rozhodnutí, jak bude možné v okolí školy trávit volný čas.

          Jedná se o výběr navrhovaných projektů v rámci participativního rozpočtu města České Budějovice.

          V nabídce jsou workoutové hřiště, skatepark nebo venkovní horolezecká stěna – boulder.

          Informace o těchto projektech a jejich vizualizace najdete na těchto odkazech:

          https://probudejce.cz/galerie-projektu/5CPG9NwgJuY3Gr4

          https://probudejce.cz/galerie-projektu/Ts8podHm6BqAtww

          https://probudejce.cz/galerie-projektu/7bRuky21jqS3KJV

           

          Věříme, že takto pro začátek vzniknou první veřejná místa pro naše žáky, kde by si mohli odpoledne hrát a sportovat.

          Rozhodne hlasování občanů starších 18-ti let s bydlištěm v Českých Budějovicích.

          Hlasování probíhá od 1.- 31. 10. 2021 na adrese https://probudejce.cz/hlasovani/

          Budeme rádi, pokud některý z projektů podpoříte, protože takováto ‘odpočinková‘ místa v Suchém Vrbném se nenalézají. Dětem nezbývá jiná varianta, než si hrát přímo na ulici či chodníku.

          Mgr. Vratislav ULRICH
              zástupce ředitele

        • Vyhlášení ředitelského volna

        • 15. 10. 2021
        • Vážení rodiče, žáci,

          oznamujeme Vám, že z důvodu velkého výskytu onemocnění Covid-19 na naší škole, bude vyhlášeno  ředitelské volno na dny 25. a 26. 10., na které navážou podzimní prázdniny.

          Doufáme, že tímto pomůžeme ke zklidnění situace a k návratu všech žáků z karantény.

          Třídní schůzky v podobě konzultací, naplánované na pondělí 25.10.2021 od 16.00hod. zůstávají v platnosti.

          Sledujte, prosím, webové stránky školy a současně informace od třídních učitelů k tomuto konzultačnímu odpoledni.

           

          Ing. Dana Walterová
          ředitelka školy

        • Stavba zahájena

        • 30. 9. 2021
        • Vážení rodiče,

          dnešním dnem 30.9. byla zahájena stavba nového pavilonu na pozemku školy.

          S tím souvisí zvýšený výskyt cizích osob a stavební techniky. Stavba bude z důvodu bezpečnosti žáků oplocena a přístup na stavbu bude vně areálu školy tj. z Třešňové ulice. Předpokládané ukončení stavby je naplánováno na měsíc červenec 2022.

           

          Ing. Dana Walterová

          ředitelka školy

        • Informace o provozu ZŠ od 13. 9.

        • 11. 9. 2021
        • Platnost Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR upravující provoz škol a školských zařízení (č. j.: MZDR 14600/2021-19/MIN/KAN) končí k 10. 9. 2021.  Od 13. 9. 2021 proto nebude ve školách a školských zařízeních platit povinnost zajištění screeningového testování dětí a žáků. V případě zhoršení epidemické situace nelze vyloučit obnovení povinnosti screeningového testování v konkrétně vymezených regionech. V případě, kdy by bylo nezbytné obnovit povinnost screeningového testování ve školách, bude podle dohody MŠMT a Ministerstva zdravotnictví tato skutečnost známá vždy nejpozději 7 dní před opětovným zahájením testování.


          Nadále platí povinnost pro žáky a zaměstnance školy používat předepsanou ochranu dýchacích cest ve společných prostorách školy.

           

          Mgr. Vratislav ULRICH