• POČÍTAČ NEBO MOBILNÍ ZAŘÍZENÍ

        Zoom jde používat prakticky kdekoli. Na počítači si můžete aplikaci Zoomu stáhnout na webu nebo se automaticky stáhne v okamžiku, kdy se připojíte do prvního kurzu. To znamená, že kliknete na adresu události v emailu/zprávě od učitele/připravenou v sekci třídy a automaticky se stáhne aplikace.

        Na mobilních zařízeních (telefon, tablet) je situace ještě jednodušší. Zoom najdete v AppStore nebo GooglePlay. Na iPhone či iPadu tak stačí nainstalovat aplikaci Zoom Cloud Meetings. Když pak v emailu kliknete na odkaz události, automaticky vás systém přesměruje do mobilní aplikace. Pokud se přesměrování neprovede automaticky, můžete zkopírovat do mobilní aplikace adresu události nebo číslo meetingu.



        K aplikaci Zoom budete potřebovat: 

        • Počítač nebo mobilní telefon s mikrofonem a reproduktory či sluchátky. Pokud byste chtěli využívat video-hovor (není náš případ), budete ještě potřebovat běžnou webovou kameru 

        • Stabilní internetové připojení k počítači 

        • Naistalovat si bezplatnou verzi softwaru aplikace – pouze před prvním přihlášením. Zde jsou dvě možnosti: 

        a) při prvním přihlášení vás aplikace vybídne k naistalování programu, zabere vám jen několik minut času. Takže se přihlaste s malým předstihem ať nepřijdete o začátek konference.

        b) pokud sázíte na jistotu a jste rádi připraveni dopředu, naistalujte si předem pomocí linku: https://zoom.us/download#client_4meeting

        Připojit se ke schůzce můžete několika způsoby:

        Otevřete si pozvánku, kterou jsem vám poslal emailem. Najdete zde link, který odkazuje na schůzku přes zoom, většinou je v podobě http://zoom.us.... Na link pouze klikněte a nechte se vést dalšími kroky. A nebo si jen otevřete již nainstalovanou aplikaci Zoom 

         

        Objeví se vám okno jako níže. Klikněte na políčko „Join a Meeting“

        Po přihlášení do schůzky:

         

        • Vložte číslo místnosti (MEETING ID). Jedná se o číselný kód, který zkopírujete a nebo přepišete z emailové pozvánky ID schůzky. Jedná se o devíti-místný kód, např. 631-691-3200

        • Napište vaše jméno (YOUR NAME). Nemusíte psát vaše celé jméno, vyberte si jak chcete, aby vás ostatní účastníci schůzky viděli (např. Kaja). Pokud budete chtít, můžete nechat aplikaci, aby si vaše jméno zapamatovala i do budoucna, pak zaklikněte okénko „Remember my name for future meetings“

        • Ve stejném okně můžete též zablokovat vaše audio „Do not connect to audio“ a nebo video „Turn off my video“. Pokud okno zaškrtnete, budou tyto funkce vypnuty, ale můžete si kdykoliv hovoru následně změnit přímo na hlavní ploše aplikace.

        • Pokud jste se zadáním hotovy, klikněte na modré okénko „Join“
           

        • Objeví se další okno, kde jste vyzváni zadat heslo (PASSWORD). To jsem s vámi též sdílel v emailu.Opět přepište a nebo překopírujte do okna. Stiknutím okénka „Join“ potvrdíte a jste v konferenci
           

        • Už jen poslední krok, na obrazovce se vám objeví obrazovka s dvěma poli, vyberte „Access with audio“. 
           

        • A jste tu Teď si jen užívejte poslechu. Pokud budete chtít během hovoru aktivovat/deaktivovat mikrofon, zmáčkněte obrázek mikrofonu v dolní části vaší obrazovky (platí i pro video, ale jak jsem psal, nebudete potřebovat a nechte si vypnutý). 
           

        • Pokud budete chtít na něco během schůzky reagovat, využijte funkci Chat. V dolní části obrazovky zmáčkněte obrázek Chat. Napište zprávu. K odeslání použijte klávesu „Enter“. A nebo emotion (obrázkovou ikonku), v dolní části obrazovky – klikněte na bublinku s obličejem (smajlík), vyberte který motiv chcete použít a stiskněte. 
           

        • Doufám že vám pomohlo překonat první kroky v používání aplikace Zoom. A teď už vesele k přihlášení do schůzky…

         

         

         

         

        Malé - rychlé videonávody ... kdyby ještě přeci... 

         

        Návody k použití videokonference Zoom na počítači

        Jak se připojit k naplánovanému setkání?

        1. Potřebujete mít nainstalovaný Zoom klient a k tomu dvě čísla: Meeting ID (číslo setkání) a Password (heslo).
        2. Zoom klient nainstalujete kliknutím na tento odkaz:
          zoom.us/client/latest/ZoomInstaller.exe
        3. Čísla Meeting ID a Password Vám dá ten, kdo Vás na setkání zve - nejspíš Vám je pošle mailem, esemeskou, apod.
        4. Meeting ID je delší číslo, které Vypadá nějak takhle: 728 569 158
        5. Password je kratší číslo, které může Vypadat například takto: 587265
        6. Následující obrázkový návod ukazuje kam obě čísla zadat a přidat se tak k setkání na které jste pozvaní:

        Jak se při setkání přihlásit?

        1. Pokud se chcete při setkání přihlásit a něco říct, nezvedejte ruku. V Zoomu je k tomu funkce "Raise hand", což znamená zvednout ruku.
        2. V obrázkovém návodu můžete vidět jak se v Zoomu hlásit i jak se přestat hlásit. Je to tam párkrát zopakované:

        Jak napsat zprávu do chatu?

        1. Pokud chcete všem ostatním napsat textovou zprávu, Zoom na to má funkci "Chat".
        2. Můžete napsat jakoukoli textovou zprávu a klávesou Enter jí odeslat všem kdo jsou zrovna připojení.
        3. Podívejte se jak na to:

        Jak odejít?

        1. Pokud se chcete z probíhajícího setkání odpojit, je k tomu určené tlačítko s červeným textem "Leave Meeting":